Sportlovsfunderingar

Så var lovet över och vi får snart ta tag i veckorna framöver istället för att blicka framåt mot sportlovet. Härligt med lov, men gott att få ta tag i vardag också på sätt och vis.

Familjen drog iväg förra helgen. Bilen fullastad med saker, alla fick minsann sitta bland gosedjur, kuddar och väskor och kosan drog iväg mot de svenska fjällen. Vemdalen närmare bestämt. Timmarna i bilen gick förvånansvärt bra ändå även om det tog sina timmar. Vi tjöt av glädje då vi närmade oss vår slutdestination och det stod renar på vägen. Tänk vad djur kan lätta upp stämningen. 🙂16684215_10154569050239011_7239436800271510529_n

Framme hittade vi vår stuga, invarterade oss och hämtade upp hyrutrustningen. Skidor måndag-fredag och vi njöt i backen. A tog några vändor på längden också, bäst att passa på när snö finns liksom.

Vi testade både Klövsjö/Storhogna (Som är sammanbundna med en knapplift), Vemdalsskalet och Björnrike. Vi var nog mest förtjusta i Klövsjö och Björnrike. I det sistnämnda fick vi dessutom sammanstråla med gängen hemifrån vilket var en riktig bonus. Mysigt att ses i backen lite.

16729462_10154571455994011_3103219499708785441_n Utsikten vidunderlig och de första dagarna när vi hade blå himmel och sol på näsan var det bara att njuta. Så fantastiskt. Ljuvt att vara lediga, sammantid är bratid.

Själv försökte jag att jobba undan så mycket jag kunde före avresa och det jag hade med mig var litteraturen till min grundkurs i specialpedagogik. Massor av kompendier att läsa och några böcker att plöja. 16649301_10154587387264011_5060166515708927161_n Nu är inte den högra boken till kursen, men läsvärd ändå. Det är nog en serie om jag har förstått det rätt så jag får leta vidare efter fler böcker. Spännande böcker är bra. Dessutom läste jag ”pianostämmaren” av Stefan Tegenfalk. Har du inte läst Stefan Tegenfalks böcker om Jonna de Brugge kan jag rekommendera dessa!

Categories: tankar | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

