Världen behöver ju dig – ja, just dig!

Du står vid dörr´n och gläntar

och jag vet vad som väntar

det blir en tid med både skratt och gråt och gräl

och massa andra saker

en värld med nya smaker

och massa andra saker

nya personer

och de flesta vill dig väl

när jag ser in i dina ögon

då finns det saker som jag önskar dig:

Det är inte mycket jag begär

att du får respekt för den du är

att du kan få skratta högst i klassen

att du får lön för ditt jobb

och en schysst pension så småningom

och att du kunde slippa se dig om

att du kunde dansa fritt i natten

för världen behöver ju dig – ja, just dig.

Finns många sjuka grejer

men ännu flera tjejer

som går bredvid dig om du vill och ger dig hopp

Du sätter egna gränser

har tusen kompetenser

och du kan älska varje del utav din kropp

när jag ser in i dina ögon

då finns det saker som jag önskar dig:

Det är inte mycket jag begär

att du får respekt för den du är

att du kan få skratta högst i klassen

att du får lön för ditt jobb

och en schysst pension så småningom

och att du kunde slippa se dig om

att du kunde dansa fritt i natten

för världen behöver ju dig – ja, just dig.

 

Klicka här nedan och se Clara Henry och Tess och Lina från Alcazars   omgjorda ”Nor a sinner- Nor a saint”.

 

Vill ni se Alcazars (några av mina favvisar btw) ljuvliga version klickar ni på tubklippet. Enjoy!

 

 

 

 

Categories: tankar | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

