Bandyhäng

Idag var det dags för sista poolspelet för året för vårt gäng och på hemmaplan bjöds vi på blankis och sol. Sen övergick det iofs i lite snöblåst vilket gjorde det kallt och kyligt, men vad gjorde det när jag satt i speakerbåset? Mohaha. Lite förvirrningen total i båset idag, klockan stannade och alla utrop var inte på topp. Undrar vad som hände 😉

Gott hade vi det iaf och det var roligt att se kämparglöden som finns i gänget. Klart häng på Vetlanda, vinst mot Fredriksberg och stordäng mot Nässjö.. blandad kompott alltså. 16832058_10154607516819011_6209489928847567584_n-1

Det jag funderade över är de vuxna som finns runt en plan.. Hur ska vi kunna fostra våra ungdomar om vuxna som är runt inte kan hålla sig utan har en massa synpunkter på domslut och annat? Alla gör så gott de kan, så även det gäng som dömer, de som spelar och alla kring. Det ifrågasätter jag inte och det är inte VM vi spelar. Märker man att ens eget gäng inte spelar schysst.. varför säger man inte till då? Och då menar jag inte säger till domarna utan säger till gänget? Plocka av de killar / tjejer som inte spelar schysst och lär dem redan från låg ålder hur man ska vara på en plan. Mer fairplay kan jag tycka..  🙂 Men visst .. det är svårt att inte ha synpunkter, men nog ska väl ungdomsgänget kunna spela utan fulspel och efterslängar? Jag har sett bandykillar bli utvisade för fult språk mot medspelare och domare och det tycker jag är bra. Se till att hålla en bra nivå på spelet, se till att gänget spelar så schysst det går och se till att vi vuxna tar vårt ansvar och visar hur man är schysst. Visst kan man ha synpunkter på domslut, man kan ha tankar om spel och annat, men att ta det offentligt är ofta inte bästa sättet… Jaja.

 

Categories: tankar | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

