Måndagshosta

Himmel så hostig och hes jag är. Visst.. Det var värre förra veckan då jag helt tappade rösten en dag och lät som en kraxig kråka en annan. Mycket av en lärares redskap är i rösten så det var en lite annorlunda torsdag för mina grupper om man så säger. Fredagen jobbade jag med mina studier här hemma så då fick jag lite tid för att vila rösten. Lite kvällshäng ute med maken på fredagskvällen gjorde väl sitt till. Hur lätt är det att vara tyst då man träffar en massa trevliga människor? Inte så lätt kan jag meddela. 🙂

Sålunda blev helgen lite annorlunda, även om vi har hunnit med både kalas för kusin R och lite trädgårdsfix. Åh vad jag längtar efter de där varma härliga vårdagarna då man får gå och skrota med sin kratta i trädgården.

Själv har jag fastnat i Bron. Jag har inte sett den serien innan så det var verkligen en ny upplevelse att få stifta bekantskap med Saga och de andra i serien. Lite roligt att se vem som fixat med ljudet också.

Så nu ligger jag här uppkrupen i soffan med lite filtar och ser på Bron. Man kan ha det sämre, även om jag önskar att hostan försvinner fortare än man hinner säga Lepheton 😉

Categories: tankar | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

