Så här vacker är den blomma vi har i fönstret. De blommor som följt mig i livet är de gröna, oblommande växter som invaderar platser jag är (hemmet, jobbet..) De förökar sig som kaniner och är lättskötta. Den här måste dock vara en mutation. De växter jag haft med mig är inte blommande. De heter svärmors bandrosetter och blommar inte. Den här blommar. Och så blommar den igen. Det är nog en variant av en svärmorstunga. Doften är.. obestämbar. Vi vet inte riktigt om den luktar gott eller ej, men än så länge står den i fönstret.JOhanna Råviks foto.

Vad gäller fönster så har ett och två och fler fönster nu blivit vita. Det är det jag gör då jag har lite tid över- målar fönster. Lovet som var gav tid till både bad i stor simhall, lek och bus och plugg men även för måleri. Känns bra när allt blir lite ljusare.

Categories: tankar | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

