Fredagsfix

Så var det åter fredag och med det en ledig dag för mig. En dag för skrivande och läsande och en dag för fix och annat. Solen har visat sig och det är väl verkligen en humörhöjare om något.  Barnen iväg på morgonen och sedan blev det en stunds städ och plock innan jag fastnade i läsningen. Nu tänker ni säkert att jag bara plöjde kurslitteratur, men så var inte fallet. Jag var bara tvungen att läsa klart Keplers ”stalker”. Riktigt bra, om än inte den bladvändare mrKepler annars bjuder på. Jag hade gärna sett ett annat slut för att emfasera den tid vi lever i.

Dagen i övrigt har inneburit en halvdag i svensk vård. Först vårdcentralen som la en remiss till röntgen och sedan vidare till ortopedakuten som gipsade och fixade med Zs brutna finger. Mycket tapper liten kille som fick frakturen dragen till rätt plats och som såg fotbollsmatcherna försvinna. Jag har sagt det förr och säger det igen att vi har många fantastiska människor jobbandes inom svensk vård.  Även idag träffade vi bara trevliga, tillmötesgående och humoristiska personer med hjärtat på rätta stället. Fantastiskt att det kommer kommentarer om hur man bäst klarar veckor utan fotbollsträning och de rätta frågorna när sprutor ska läggas. Ger ni dem inte cred så gör jag det, I tell you!

Annars har det varit NP för någon, lek och bus för några och lugn och ro. Gött mos.

Categories: tankar | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

