Utfärdsmys och Ränneslättsloppet

Sen förra inlägget, vilket visade sig vara för två månader sen 😉 har det hunnit hända massor. Har inte tänkt uppdatera er med allt vad som hänt och inte hänt, det är liksom inte lönt. Bäst att bara sammanfatta med att vi mår bra, livet passerar och dagarna fylls av det som är liv. Skolavslutningstider för alla i juni och många tårar rann då man sa adjö till favoritläraren, solosång i kyrkan, sommarkramar. För mig var det första avslutningen på nya jobbet vlket innebar att jag fick se lite nya traditioner, lära mig nya seder och ritualer och se att det är fantastiskt med avslutningar på alla håll.

En helg var jag och V iväg på gympaläger och njöt av att se Lingvallens nya tillbygge. En helt ny hopphall med massor av mjukmattor, hoppgropar och tracks. Vi njöt!

I veckan som gått nu har jag och kidsen varit i Smögen för att förfölja Ce och hennes fotbollslag på Cup. Jag och kidsen är således jag och trio eftersom Ce naturligtvis åkte och bodde med laget.  Lite supporteri kan dock behövas när man är iväg och det var mysigt att se deras matcher även om de inte gjorde så många mål den här turneringen. Roligt dock att se att spelet faktiskt går framåt. Det är bra det. Rätt som det är släpper det. Vi andra passade på att njuta av Bohuslän och passade på att hoppa klippor, bada i havet, se solen gå ner i vattnet och mysa. Minisemester medan maken jobbade.

Idag har vi passat på att cykla lite. Åkte iväg till Eksjö för att vara med om årets Ränneslättstur. 41km mountainbikeåkning i skog och mark. Riktigt riktigt jobbigt , men riktigt riktigt kul. Tyvärr fick A punka och min kedja gick sönder så vi är väl inte supernöjda med dagen, men en bra test och massor av bra inspiration framåt. Det ÄR riktigt kul att cykla och jag är glad att ryggen håller för det. Löpningen är ett minne jag lagt i hjärtelådan lite. Vi får se om den håller i framtiden sen.

Tjipp!

Categories: tankar | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

