Höst!!

 

Bloggen har varit tyst, livet har försvunnit med dagar som passerat och livet skapas med de människor jag har nöjet och privilegiet att få lära känna, umgås med och möta både i riktiga livet och på nätet. Allt ska inte dokumenteras, även om jag haft det här som  min lilla oas och min lilla dagbok. Lite synd om den försvinner också för det är ändock så mysigt att krypa upp ibland med de fyra och se vad vi gjort under åren som gått.

Jaja. Jobbet är mitt i första passagen av hösten. Den del som är innan lovet. Den del när man sätter mål för året, ser framåt och blickar mot det som man tänker summera när läsåret är över.  Jag har nöjet att möta en hel skock fantastiska ungdomar varje dag och även om det ibland sliter så är nöjet att se dem värt det. Speciellt när man ser att de utvecklas och går framåt i det de vill och att de sätter mål och har drömmar de också.

Igår var jag och mina språkkollegor i kommunen på modernaspråksträff i Växjö. Himlans trevligt. Först fick vi en inblick i BFL-tänksland och jag log igenkännande efter kompetensutveckling med Dylan William och Christian Lundahl. Skönt att uppdatera lite, ibland faller det i bakfickan i allt annat, även om det borde vara tänket för varje lektionstillfälle. Efter lunch informerade Goetheinstitut och DfD-Schule och vi fick lite inspiration att använda Grafic Novels i undervisningen. Kul folk att vara iväg med och inspirerande att komma tillbaka till jobbet igen.

Annars är det det ”vanliga”. Fotbollssäsongen lägger vi bakom oss, bandyn börjar. Gympan är igång och dansen likaså. Lägg till lite schack, lite flöjt lite bokläsning, utvecklingssamtal och läxläsning, provpluggande och mina studier och annat så är livet strax fullt. Nöjd och glad då allt rullar på.

Ute är det vackert. Färgrikt och skönt. Vädret just igår var pyton och idag är det ljuvligt. Jag hoppas att vi får lika gott väder i morgon för då går vår skolas årliga Trajet av stapeln.  Ska bli så roligt att se om de klätt ut sig ordentligt till i morgon 😉

Tjipp

Categories: tankar | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

